La 6.3.2021 klo 13:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Tämä on ryöstö!

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

Eletään 50-lukua, Kakolan vanki suunnittelee ryöstävänsä 50 miljoonan markan timantin. Apuriksi sattuu vähemmän välkky kaveri, tyttöystävä on aika viekas kettu eikä huoltomies olekaan huoltomies… Klassisia rikoskomedian aineksia, mutta aivan uudella reseptillä.

The Comedy About A Bank Robbery (2016) on teatterimaailmaa järisyttänyt teos. Mikko Koivusalon suomennos siirsi nopean ja upean komediahitin tapahtumaan Suomessa. Näytelmä on nerokkaasti rakennettu; vauhti on kova, toteutuksen pitää toimia sekunnin tarkkuudella. Esitys on tekijöilleen erittäin vaativa. Siinä kiipeillään katonrajassa, roikutaan ilmassa kuin sirkustaiteilijat - ja repliikit napsahtavat silti kohdalleen. Yleisö näkee tapahtumat välillä kuin ylhäältä, katosta katsottuna. Miten se on mahdollista!