Tapahtuma on jo mennyt.

Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

TE NAISET! – TAHDON LAULAA

Kuva: Sampo Jaakkola

Näyttelijä Lina Patrikaisen laulujen ilta syntyi tahdosta sanoa asioita musiikin kautta. Te Naiset! – tahdon laulaa - tuo näyttämölle sovitettuna rakastetut laulut, joita ovat tehneet tunnetuksi suomalaiset naisartistit. Nämä laulut soivat olemassaolon oravanpyörässä naisenergiaa, elämää, iloa, yrittämistä, tuskaa, toivoa, rakkautta, virheitäkin…

”Tahdon laulaa juuri nämä klassikkobiisit, koska ne koskettavat minua ja monia. Nehän kertovat naiseudesta, miesnäkökulmastakin, vapaudesta, ihmisen perustarpeesta olla juuri oma itsensä… moni-ilmeinen ja erilainen. Nämä biisit ovat kansan rakastamana siivilöityneet kultajyviksi, sillä ne kertovat niin samaistuttavasti asiaa elämästä kaikkineen. Nyt annan oman ääneni ja ajatukseni niille. Missä sanat loppuvat, siitä musiikki jatkaa.

Lämpimästi tervetuloa laulujen iltaan!”

Lyriikoissa kuullaan mm. naisasian edelläkävijän runoilija L. Onervan sanomaa. Kappaleet ovat mm. populaarimusiikkia eri vuosikymmeniltä.

Esiintyjät: Lina Patrikainen ja Tapio Nykänen

Liput: 29 € / peruslippu
27 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (0-16 v.), työttömät, varusmiehet
25 € / ryhmät (väh. 20hlö), pyörätuolit.
Avustajat veloituksetta, mutta heillä on oltava paikkalippu.