Su 19.6.2022 klo 15:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

winter guests: Story, story, die.

winter guests:  Story, story, die.
Kuva: Mats Bäcker / Kuopio Tanssii ja Soi

Mitä kaikkea olemme valmiit tekemään tullaksemme hyväksytyksi ja rakastetuksi?

Alan Lucien Øyenin teos Story, story, die. luottaa elokuvamaiseen kerrontaan näyttäessään ehdollisen hyväksynnän maailman, jossa joudumme lavastamaan elämäämme saadaksemme huomiota toisilta. Runollinen ja syvän inhimillinen teos yhdistää rikkaan koreografisen kielen tarkkanäköiseen tekstiin loistokkaiden tanssijoiden tulkitsemana.

Norjalaiskoreografi Alan Lucien Øyen on nähty Kuopio Tanssii ja Soi -festivaalilla aiemminkin, ja hän voitti festivaalilla järjestyn Nordic Grand Prix -koreografikilpailun vuonna 2007.

“...a masterly compilation of words, music and hyper-detailed choreography in a form that oscillates between the absolute concrete and totally abstract. [...] It’s wonderful. And fantastic.” - Dagsavisen

Kesto noin 90 min. ei väliaikaa.

Esitys on osa Kuopio Tanssii ja Soi -festivaalia.