La 19.10. klo 16:00 - 23:00
Ohjelmaravintola Maxim Haapaniemenkatu 34, Kuopio
Maxim Kuopio

Iron Country Sisters

Iron Country Sisters on vuonna 2014 perustettu helsinkiläinen siskotrio, jonka englanninkielisessä musiikissa kaikuu perinteisen ja modernin americanan vaikutus. Bändin omaleimainen ja lämmin soundi nojaa sielukkaisiin kolmiäänisiin lauluharmonioihin sekä vahvaan tulkintaan, jotka ovat hioutuneet lapsesta asti yhdessä laulamisen tuloksena. Siskosten persoonalliset lauluäänet soivat yhdessä upeasti jokaisen toimiessa vuorollaan myös solistina.

Bändi julkaisi kokopitkän esikoisalbuminsa The Blue Hidden In syksyllä 2019. Albumi sai loistavia arvioita musiikkimediassa. Rolling Stone -lehden toimittajana tunnettu David Fricke hehkutti bändiä Radio Helsingissä näin:
”If they came from Nashville or Alabama or Kentucky, this would be an immediate Americana sensation in the States. This is something that critics and indie fans would be all over.”

Iron Country Sisters on uransa aikana kiertänyt Suomen merkittävimmillä klubeilla ja festareilla kuten Provinssissa, Tavastialla, Tampereen Klubilla, Rytmikorjaamolla, Lutakossa, Huvila-teltassa ja Möysän Essolla. Yhtye on myös esiintynyt Ruotsissa ja lämmitellyt mm. The Posiesia, Daniel Romanoa, Yolaa, Doug Seegersiä ja Steve ’n’ Seagullsia.

Nyt bändi on parin vuoden levynteon jälkeen aktivoitunut myös keikkarintamalla ja julkaisee uutta musiikkia keväällä ja albumin syksyllä. Saatavilla on kokoonpanoja triosta aina 6-henkiseen bändiin asti.

Maxim avautuu klo 16.00. Ovet saliin avataan klo 19.00. Showtime on klo 20.00

Ikäraja K-18