Tapahtuma on jo mennyt.

Ohjelmaravintola Maxim Haapaniemenkatu 34, Kuopio
Maxim Kuopio

Paleface

Paleface (Karri Miettinen) on yksi Suomen merkittävimmistä ja kansainvälisimmistä rap-artisteista sekä kotimaisen räppiskenen pioneereista. Hänen esikoisalbuminsa "The Pale Ontologist" (2001) lukeutuu kotimaisen hiphopin kulmakiviin ja herätti huomiota myös ulkomailla. Hittisinglet kuten ”Back to Square One” ja ”The Ultimate Jedi Mind Trick – Episode IV” toivat hänelle faneja yli genrerajojen.

Palefacen toinen albumi "Quarter Past" (2003) vakiinnutti hänen paikkansa Suomen musiikkigenren eturivissä. Vuonna 2010 julkaistu neljäs albumi "Helsinki–Shangri-La" oli ensimmäinen, jolla hän räppäsi suomeksi. Nimikkobiisin lisäksi Talonomistaja- ja Syntyny rellestää -kappaleista tunnettu albumi sai osakseen viiden ja neljän tähden levyarvioita, toi Palefacelle kolme Emma-palkintoa ja poiki Nordic Music Prize -ehdokkuuden. Hänen uusin albuminsa "Autofiktio" julkaistiin maaliskuussa 2023.

Palefacen musiikillinen osaaminen ja kantaaottavat tekstit ovat tuoneet hänelle lukuisia kunnianosoituksia, kuten vuonna 2016 myönnetyn Suomen kulttuurirahaston suuren kulttuuripalkinnon. Monipuolisena taiteilijana Paleface on kirjoittanut spoken word -runoutta, oopperaa ja musikaalia sekä toiminut kirjailijana, suomentajana ja tiskijukkana. Hänen laaja musiikin tuntemuksensa ja taitava sanankäyttönsä tekevät hänestä ainutlaatuisen hahmon suomalaisessa musiikkikentässä. Tänä keväänä Paleface oli mukana Tähdet, tähdet -ohjelmassa, ja hänen omaelämäkertansa ilmestyy ensi syksynä.

Maxim avautuu klo 16.00, ovet saliin avataan klo 19.00 . Showtime on klo 20.00.
Tapahtuman ikäraja: K- 18.

Liput: Ennakkoliput 22,50€ sis pm. ovelta 25€
Liput tulevat myyntiin lähiaikoina Tiketti.fi