Huomenna 26.10. klo 16:00 - 22:00
Ohjelmaravintola Maxim Haapaniemenkatu 34, Kuopio
Maxim Kuopio

Roberto Nucci Burleski-taidenäyttely avajaiset

Roberto Nucci toi upean Burleski -teemaisen taidenäyttelyn Ohjelmaravintola Maximiin. Näyttely on esillä Maximin seinillä loka-marraskuun ajan ja hienoja teoksia on mahdollista tulla ihailemaan Maximin aukioloaikoina.

Roberto Nucci, joka tunnetaan nimellä ”Zambranomania”, on luonut oman poptaidetyylinsä, jossa yhdistyvät eloisat värit ja musiikin, historian sekä kulttuurin kuuluisat kasvot. Andy Warholin innoittamana Roberto luo visuaalisesti vaikuttavia, värikkäitä ja merkityksellisiä teoksia, jotka toteutetaan akryylin ja kollaasin sekoituksella. Hänen työnsä ovat 30 % ekologisia ja sisältävät kierrätysmateriaaleja, mikä antaa uuden elämän menneisyydelle ja luo siltaa taiteen ja ympäristön välille.

Näyttely sisältää kiehtovan historiallisen katsauksen burleskiin, jonka juuret ulottuvat 1800-luvulle. Burleski syntyi vilkkaissa café cabaret -paikoissa, kuten kuuluisassa Moulin Rougessa ja Folies Bergèressä Pariisissa, ja siitä kehittyi nopeasti taidemuoto, joka yhdisti komedian, tanssin ja teatterin. Burleski tunnetaan rohkeasta visuaalisuudestaan ja provokatiivisesta taiteellisesta ilmaisustaan. Naiset olivat keskeisessä asemassa tässä taidemuodossa, rikkoen yhteiskunnan normeja ja muuttuen itsenäisyyden ja glamourin ikoneiksi.

Yksi modernin burleskin tunnetuimmista kasvoista on Dita Von Teese, joka on tuonut tämän kiehtovan genren takaisin suosion huipulle ja tehnyt siitä oman taidemuotonsa.

Näyttelyn viralliset avajaiset pidetään Maximissa lauantaina 26.10.2024. Samana iltana Maximissa on myös Salaisuuksien Yö -tapahtuma, jossa burleskia pääsee näkemään livenä lavalla. Salaisuuksien Yö -tapahtuma on loppuunmyyty.

Näyttelyn avajaisissa on ainutlaatuinen mahdollisuus tavata taiteilija henkilökohtaisesti. Roberto Nucci esittelee näyttelynsä ja kertoo yleisölle tarinoita ja inspiraatioita teostensa takana. Hän toivottaa vieraat lämpimästi tervetulleiksi, jakaen tarinoita ja anekdootteja, jotka syventävät vierailijoiden kokemusta ja tuovat heidät lähemmäs hänen taiteellista maailmaansa.

Ilmoittautuminen:Vapaa pääsy